ČLÁNOK




Stredoeurópsky prieskum o prieskumoch
1. augusta 2002

Viac ako 60 percent oslovených predstaviteľov firiem uviedlo, že v nasledujúcich dvanástich mesiacoch utratí ich spoločnosť za marketingové prieskumy rovnakú sumu, alebo dokonca viac ako v predchádzajúcom období. Vyplýva to z prieskumu mienky, ktorý medzi 341 odborníkmi na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku a Poľsku uskutočnila na prelome apríla a mája 2002 spoločnosť Donath-Burson-Marsteller (DBM). Takmer všetci oslovení sa tiež zhodli na tom, že pri výbere prieskumnej agentúry hrá najväčšiu úlohu skúsenosť s agentúrou z minulosti, odbornosť jej zamestnancov a predovšetkým jasne formulovaná ponuka. Najmenší vplyv na výber výskumnej agentúry má oproti tomu inzercia, letáky a informácie získané z internetových stránok.

„Pre obchodný úspech výskumných agentúr sú najdôležitejšie, rovnako ako u PR agentúr, osobné kvality zamestnancov,“ povedal Michal Donath, riaditeľ spoločnosti DBM. „Prekvapujúce je, že na výber agentúry majú minimálny vplyv aktivity v oblasti promotion a marketingu. Ďaleko väčší význam prisudzujú respondenti vnímaniu agentúr ako podnikateľských subjektov. Z tohto pohľadu sa otvára široký priestor pre cielenú zmenu vnímania výskumných agentúr, teda priestor pre public relations.“

Ani v ďalších oblastiach nie sú v stredoeurópskom regióne v dopyte po marketingových prieskumoch veľké rozdiely. Z celkového dopytu tvorí viac ako sedemdesiat percent dopyt po kvalitatívnych, alebo kvantitatívnych prieskumoch. Syndikované prieskumy preferuje 26 percent opýtaných v Slovenskej republike, 21,7 percent v Českej republike, 25,1 percent v Maďarsku a 26,6 percent v Poľsku.

Účelom prieskumu, ktorý vypracovala spoločnosť DBM pre vlastnú potrebu, bolo zmapovanie vnímania ponúk agentúr zaoberajúcich sa prieskumom trhu medzi ich potenciálnymi zákazníkmi. Prieskum sa týkal celkovo šestnástich oblastí. Úplné výsledky sú k dispozícii na adrese http://www.dbm.cz/survey_results.pdf v anglickom jazyku.

Takmer všetci opýtaní (88,5 percent) disponovali rozhodujúcimi právomocami v oblasti zadávania objednávok pre prieskum trhu. Respondenti boli oslovení prostredníctvom internetu v štyroch národných jazykoch vrátane angličtiny. Účasť bola dobrovoľná, respondenti spontánne reagovali na personalizovaný e-mail s výzvou k účasti. Na prieskume spolupracovali poľská spoločnosť Gravis PR Wunderman, maďarská PR agentúra Gulden Communications a slovenská pobočka DBM spoločnosť Donath-Burson-Marsteller SK.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

24. 5. 2024

USD 1,084 0,001
CZK 24,736 0,002
GBP 0,852 0,001
HUF 385,180 1,900
CAD 1,487 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS