ČLÁNOK




Internet na palube lietadla British Airways
21. februára 2003

Letecká spolocnost British Airways bude po prvý krát testovat internetový systém „Connexion by Boeing“. Skúška internetových služieb bude prebiehat viac ako 3 mesiace na lietadle typu Boeing 747-400 lietajúceho na trase z londýnskeho letiska Heathrow do New Yorku.

Odborníci British Airways pracovali na vybavení Boeingu 747-400 s technológiou, ktorá umožní zákazníkom prístup na internet, e-mail a intranetové siete vo výške cca 12 km (35,000 stôp).

Anténa, pripevnená na vonkajší trup lietadla, bude vysielat a prijímat signály zo satelitu. Server, cez ktorý budú informácie prenášané, je inštalovaný do prístrojovej dosky, ktorá sa nachádza v strope lietadla. Viac ako 4,6 km (15, 000 stôp) káblov prechádza útrobami vnútorných stien trupu lietadla a sedadlami. Káble vedú smerom hore k internetovému spoju, ktorý je v operadlách sedadiel.

Táto nová technológia taktiež umožní British Airways vysielat televízne a rozhlasové prenosy na palubách lietadiel pocas letu. Nový systém umožní cestujúcim poslat v reálnom case e-maily 10 krát rýchlejšie ako pri tradicných e-mailových spojeniach.

Anna Baníková, obchodná a marketingová riaditelka British Airways na Slovensku povedala: „Skúšky internetu na našich palubách znamenajú skutocnú inováciu a reálny benefit pre našich cestujúcich.“

„Pasažieri budú môct surfovat nielen po internete pocas letu, ale budú môct posielat a prijímat e-maily v reálnom case a vstúpit do intranetovej siete. Podla našej štúdie 75 percent našich cestujúcich si berie svoje laptopy na palubu lietadla a väcšina z nich privíta možnost prístupu na internet. Sme si istí, že skúšobná prevádzka bude úspešná.“:

„Connexion by Boeing“ je Boeingovým obchodným oddelením so sídlami v Seattle, Wash. a Irvine, Calif. Revolucný poskytovatel mobilných informacných servisov je hlavne zameraný na zabezpecovanie internetového spojenia v reálnom case lietadla pocas letu. Tým poskytuje pasažierom komercných leteckých spolocností a súkromným obchodným lietadlám prístup na internet, intranet, e-mail, televíznemu a rozhlasovému vysielaniu. Inovatívny servis, taktiež poskytujú leteckí operátori s dôrazom na prevádzkovú úcelnost vo vzduchu a na zemi. Pre dalšie informácie navštívte „Connexion by Boeing“ webovú stránku www.connexionbyboeing.

Spolocnost British Airways ponúka svojim zákazníkom vynikajúci servis vdaka využívaniu najnovších technológií a inovácií v e-businesse. Medzi velmi oblúbené služby patrí elektronická letenka (e-letenka) a nové služby check-in.

British Airways ponúka e-letenku, ktorá predstavuje jednoduchší, rýchlejší a úcinnejší spôsob plánovania letov, dokonca i v posledných minútach.

Elektronická, ciže virtuálna e-letenka umožnuje cestujúcim zbavit sa tradicnej letenky v papierovej forme. Informácie každej letenky sú bezpecne uložené v rezervacnom systéme British Airways . Práve vdaka elektronickej letenke sa cestujúci nemusia obávat jej straty a urýchluje aj proces check-in.

Online check-in je k dispozícií pre všetkých clenov Executive Clubu na 140 svetových letiskách. Vdaka online check-in majú cestujúci kontrolu nad svojím cestovaním a jeho organizáciou. Všetci clenovia Executive clubu si môžu vybrat sedadlo podla vlastných požiadaviek a získat všetky potrebné informácie skôr než prídu na letisko.

Cestujúci môžu využívat aj Self-Service Check-in prístroje umožnujúce jednoduché a rýchle vykonanie check-in, co im umožní vyhnút sa dlhým radám. Batožina sa odovzdáva na špeciálne urcených miestach na letisku a tým urýchluje proces odbavovania.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

18. 9. 2020

USD 1,183 0,004
CZK 26,727 0,020
GBP 0,913 0,002
HUF 360,780 0,380
CAD 1,560 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS