Zverejnili podmienky koncesie na R1 v rámci PPP projektov
Tri úseky rýchlostnej cesty R1 na trase Nitra – Tekovské Nemce v dĺžke vyše 47 kilometrov majú byť postavené cez projekty verejno-súkromného partnerstva spolu s 5,7-kilometrovým severným obchvatom Banskej Bystrice
Záujemcovia o získanie koncesie na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 na trase Nitra – Tekovské Nemce a severného obchvatu Banskej Bystrice musia predložiť doklady pre účasť v tendri do 8. februára 2008. Ministerstvo dopravy ako verejný obstarávateľ v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) vyzve k postupu do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov. Vyplýva to z oznámenia o kvalifikačných podmienkach koncesie na stavebné práce, uverejneného vo Vestníku verejného obstarávania. Ide o druhý z troch plánovaných balíkov projektov PPP, ktoré chce rezort dopravy využiť pri výstavbe a prevádzke na diaľnici D1 a rýchloceste R1 s ukončením čiastočne v roku 2010 až 2012. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra – Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty.
Tender na R 1 sa týka troch pripravovaných úsekov Nitra – Jelenec, Jelenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. „Celková dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov,“ oznámil obstarávateľ. Vypracovanie projektovej dokumentácie a tiež výstavba mostov a iných stavebných objektov na uvedených úsekoch R1 budú bližšie špecifikované v koncesnej dokumentácii. V nej bude uvedený aj spôsob výberu koncesionára.
Medzi kritériami na výber záujemcov, ktorí splnia podmienky účasti a zúčastnia sa postupu pre uzavretie koncesnej zmluvy, prevládajú pri celkovom bodovom hodnotení referencie s podielom 70 %. Na skúsenosti s projektovým financovaním pripadá 10 %, výnosy z bežnej činnosti a vlastné imanie majú pri ohodnotení 7-percentnú váhu a peňažné toky z finančnej činnosti 6-percentnú. Obstarávateľ pridelí záujemcovi body podľa štyroch skupín referencií – za skúsenosti s výstavbou rýchlostných ciest najviac 45 bodov, s prevádzkovaním a údržbou rýchlostných ciest najviac 20 bodov, s projektmi PPP na základe inej zmluvy ako DBFO (projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka) najviac 10 bodov a s projektmi PPP na základe DBFO zmluvy najviac 25 bodov. O vysvetlenie podmienok účasti musia uchádzači požiadať do 18. januára 2008.
Záujemca musí predložiť referencie preukazujúce, že sa v rokoch 1999 až 2007 podieľal alebo podieľa na realizácii PPP projektov v cestnej dopravnej infraštruktúre s najmenej 30-percentným podielom v projektových spoločnostiach realizujúcich tieto projekty. Celkové stavebné náklady každého PPP projektu musia byť najmenej 50 mil. eur. Hodnota zabezpečeného projektového financovania, za ktoré predkladá referenciu, musí byť minimálne 140 mil. eur. Ďalej musí preukázať, že v uvedenom období vypracoval projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie alebo obdobnú dokumentáciu pre rýchlostné cesty v hodnote najmenej 500 tis. eur. Ďalšou podmienkou technickej spôsobilosti je stavba rýchlostných ciest odovzdaných do užívania od roku 1999 doteraz, ako aj vykonávanie komplexnej prevádzky a údržby.
V prípade podmienok ekonomického a finančného postavenia musia výnosy z bežnej činnosti záujemcu alebo ich súčet za členov skupiny dodávateľov dosahovať najmenej 500 mil. eur za každé z posledných troch uzavretých 12-mesačných účtovných období. Vlastné imanie ku koncu posledného uzavretého účtovného obdobia má byť minimálne 350 mil. eur a peňažné toky z prevádzkovej činnosti za každé z troch uzavretých účtovných období majú predstavovať najmenej 20 mil. eur.