ČLÁNOK




Ženy v USA predbehli mužov v internetovej návštevnosti
10. augusta 2000

Počet žien pripojených na internet v Spojených štátoch amerických prekročil v tomto roku prvýkrát v dejinách počet mužov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnili na vzorke 55 tis. osôb spoločnosti Media Metrix, Inc. a Jupiter Communications, Inc.

Prieskum ukázal, že ženy tvorili v máji 50,4 % všetkých návštevníkov webu. Tým tesne prevýšili počet návštev svojich mužských náprotivkov. Príčinou tohto stavu je rast ženskej online-populácie, ktorý je oveľa rýchlejší než rast celkovej online-populácie. Kým celkový počet webových návštevníkov v minulom roku vzrástol o 22,4 %, počet užívateliek vzrástol o 34,9 %. Najväčší rast, o 126 %, zaznamenala veková kategória tínedžeriek vo veku 12 až 17 rokov. Ich celkový počet sa tak zvýšil z 1,9 mil. za 12 mesiacov na takmer 4,5 milióna. Ďalšou veľmi rýchlo sa zväčšujúcou kategóriou sú ženy staršie ako 55 rokov, počet ich pripojení vzrástol v minulom roku o 110 %.

Podľa tejto analýzy mladé dievčatá vo veku od 2 rokov hľadajú na internete zábavu. Neskôr, ako sa pripravujú na univerzitné štúdium, čoraz viac sa zaujímajú o online aktivity zamerané na vzdelávanie. Počas univerzitného štúdia navštevujú dievčatá vo veku 18 až 24 rokov čoraz menej internet a mierne preverujú offline aktivity, teda činnosti netýkajúce sa internetu. Hneď ako však vstúpia do pracovného veku, stane sa pre ne online aktivita opäť kľúčovou. Tie, ktoré majú rodinu, alebo si ju plánujú založiť, navštevujú rodičovské, alebo komunitne orientované stránky. S pokročilým vekom ženy uprednostňujú stránky e-commerce a finančných služieb, aj keď nie nutne tie, ktoré sú orientované špeciálne na ženskú populáciu.

Prieskum tiež skúmal špecifickosť správania sa žien pri surfovaní na internete. Výsledky poukazujú na to, že každá kategória žien má veľmi špecifický model správania, ktorý si budú musieť tvorcovia web-stránok osvojiť. Správanie európskych žien je podobné americkým v tom zmysle, že tieto tiež používajú internet na získanie informácií uľahčujúce ich život radšej, ako voľné surfovanie cez množstvo rôznych stránok. Podľa výskumu sú najpopulárnejšími stránkami medzi ženami v Európe tie, ktoré sa venujú cestovaniu, predaju a kariére.

V Európe je podľa štúdie najbližšie k 50-percentnej hranici užívania internetu ženami Švédsko, kde ženy tvoria takmer 45 % všetkých pripojení. Nasleduje Veľká Británia s 36 % a Francúzsko s 33 %. Nemecké ženy tvoria 31,7 % všetkých online-návštev, avšak sú najrýchlejšie rastúcou online-populáciou žien v Európe.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

22. 9. 2020

USD 1,174 0,005
CZK 27,007 0,027
GBP 0,917 0,001
HUF 362,050 1,030
CAD 1,563 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS