ČLÁNOK




V západnej Európe rozvoj e-komercie nedosahuje očakávania
16. augusta 2001

Štúdia realizovaná spoločnosťou GfK Ad Hoc Research Worldwide potvrdila, že rozvoj elektronického obchodovania v západnej Európe zatiaľ nenapĺňa očakávania. V regióne je polovica všetkých obyvateľov pripojená na internet, napriek tomu za posledných šesť mesiacov uskutočnilo on-line nákup len 38 % užívateľov. Prieskum na vzorke 12 560 respondentov uskutočnila GfK pre časopis Convergence, vydávaný The Wall Street Journal Europe. Uvádza sa to v správe ČIA.

V on-line nakupovaní medzi európskymi krajinami vedie Nemecko, kde cez internet za posledný polrok nakúpilo 60 % užívateľov. Užívatelia v Európe na on-line nákupy vynakladajú relatívne nízke čiastky. Hranicu 200 eur prevýši len každý tretí nákup, kým v USA dosahuje priemerná hodnota nákupu cez internet 320 eur mesačne.

Podľa odhadu predstavuje podiel internetu na maloobchodnom obrate v Európe menej ako jedno percento oproti zhruba 3 % v USA. Predaj cez internet má však na starom kontinente stále rastúcu tendenciu. Najrýchlejšie rozvíjajúcimi trhmi sú Nemecko a Veľká Británia. Kým v Nemecku je z e-komercie najväčší záujem o služby internet bankingu, Briti využívajú najmä on-line rezervácie leteniek a hotelov.

Ako vyplýva z výsledkov GfK, rozvoj elektronického obchodovania v Európe brzdí nielen výška nákladov súvisiacich s pripojením na internet, ale najmä problémy s ochranou dát pri používaní platobných kariet a pri dodávke tovaru. V USA sa naopak platobné karty už dlhšiu dobu používajú na nakupovanie prostredníctvom telefónu a veľa spotrebiteľov nevidí problém v poskytovaní osobných informácií. Podľa prognózy spoločnosti Forrester Research bude do roku 2005 podiel elektronického obchodovania na celkovom maloobchodnom obrate v USA 11 %, kým v Európe to bude len 6,6 %.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

24. 10. 2024

USD 1,080 0,003
CZK 25,230 0,005
GBP 0,832 0,001
HUF 402,930 1,100
CAD 1,492 0,002

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS