ČLÁNOK




V Poľsku vstúpil na burzu prvý krát internetový portál
18. februára 2001

Prvým internetovým portálom, ktorý vstúpil na akciový trh v Poľsku formou ponuky na verejnom trhu (IPO), sa stala spoločnosť Interia. Tento tretí najväčší poľský portál, ktorý vlastnila rozhlasová stanica RMF FM a výrobca softvéru ComArch, vstúpil na burzu 2. februára. O deň skôr, 1. februára, vstúpili na burzu akcie internetového inkubátora MCI, v ktorého portfóliu je päť čisto internetových spoločností. Vstup oboch firiem na Varšavskú burzu pozorne sledovali ďalšie poľské internetové spoločnosti, ktoré plánujú vstúpiť na burzu tento rok. Uvádza sa to v správe Business Eastern Europe.

Akcie Interie debutovali na burze s cenou 23 zlotých a deň uzatvárali na hodnote 26 zlotých. Miestne banky však ohodnotili tieto akcie až do výšky 33 zlotých. „Záujem investorov bol značný, ale veľkosť ponuky bola dosť malá, komentoval vstup akcií analytik ING vo Varšave Benita Mikolajewicz.

Akcie MCI vstúpili na burzu pri cene 6 zlotých, pričom na druhý deň uzatvárali na hodnote 8,82 zlotých, čo je nárast o 48 %. MCI dosiahla za posledné tri kvartály zisk 250 tisíc USD pri výnosoch 2 mil. USD. Ako povedala riaditeľka verejných vzťahov MCI Edyta Jaroszkiewicz, všetky projekty MCI sú buď ziskové, alebo majú zabezpečené financovanie až do doby, keď začnú prinášať zisk.

Podľa B. Mikolajewicza však napriek úspechu Interie a MCI pri získavaní prostriedkov pre internetové firmy je príliš skoro na hodnotenie. „Ich úspech môže podnietiť vstup ďalších spoločností na trh, len ťažko sa však dá povedať, či tiež uspejú,“ dodal B. Mikolajewicz.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

29. 9. 2020

USD 1,170 0,003
CZK 27,148 0,015
GBP 0,910 0,005
HUF 365,700 1,580
CAD 1,566 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS