ČLÁNOK




Trhový podiel HP v oblasti notebookov v roku 2002 dosiahol 35,4 %
24. septembra 2003

Spoločnosť Hewlett-Packard (HP) dosiahla v oblasti predaja notebookov v SR podľa IDC v roku 2002 trhový podiel 35,4 %, čo predstavuje predaných 5 893 notebookov. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Acer s trhovým podielom 19,1 % a na treťom IBM s podielom 13,5 %. Na ďalších miestach sa umiestnila Toshiba s 8,6 %, Dell s 3,9 %, Fujitsu Siemens s 2,6 % a Umax s 2,1 %. V druhom kvartáli tohto roku si podľa predbežných výsledkov HP udržala prvé miesto s 35,3-percentným podielom. Na druhom až piatom mieste nastali zmeny. Kým Acer zvýšil svoj trhový podiel na 25,8 %, podiel IBM klesol na 7,5 %. Trhový podiel spoločnosti Toshiba mierne klesol na 8,1 % a Dell výrazne vzrástol na 8,2 %. Uviedol to na utorkovej tlačovej besede manažér mobilných zariadení spoločnosti HP Ján Bohuš.

Ako ďalej uviedol J. Bohuš, HP si chce tento podiel udržať aj naďalej, čoho dôkazom je aj predstavenie nového radu notebookov, ktoré spoločnosť špeciálne navrhla pre sektor malých a stredných podnikov. Ďalšou novinkou, ktorú HP predstavila, bol nový model so širokouhlou 15,4-palcovou obrazovkou.

Hewlett-Packard v regióne Európa, Stredný východ a Afrika je číslom jedna v oblasti Tablet PC, Notebook PC a tiež v oblasti handheldov s operačným systémom Microsoft Pocket PC. Celkové príjmy spoločnosti za posledné štyri štvrťroky dosiahli 71,8 mld. USD.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

27. 1. 2021

USD 1,211 0,003
CZK 26,025 0,055
GBP 0,884 0,003
HUF 360,900 2,290
CAD 1,545 0,001

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS