Štatistický úrad (ŠÚ) SR preveruje údaje, podľa ktorých v auguste vzrástli ceny telefónnych a faxových služieb Slovenských telekomunikácií (ST) o 13,4 %. Potom, ako úrad v pondelok vydal túto informáciu vo svojej správe, ohradili sa voči jeho správnosti ST, ktoré tiež úrad požiadajú o jeho vysvetlenie. ŠÚ však predpokladá, že pri štatistických výpočtoch k chybe nedošlo. Ako agentúru SITA informovala Sekcia národných účtov a cien ŠÚ, pri kalkulácií zvyšovania cien telekomunikačných služieb úrad zohľadnil aj voľné minúty, ktoré ST k svojím službám poskytujú.
Podľa hovorkyne ST Gabriely Nemkyovej zavedenie sekundovej tarifikácie zo strany ST neprinieslo zvýšenie cien telekomunikačných služieb vzhľadom na ponúkané kompenzácie pre zákazníkov. Ako dodala, ST svojím klientom ponúkli voliteľné volacie programy spolu s predplatenými minútami, ktoré majú vyrovnať mesačný paušál. Ten telekomunikácie zvýšili o 50 Sk pri volacom programe Standard, podľa ST však 30 voľných minút zahrnutých v tejto službe zvýšenie jej ceny vyrovnáva.
Priamy dopad zmeny cenníka ST na cenovú hladinu je podľa analytika Poštovej banky Michala Džačovského ťažké zhodnotiť, keďže spoločnosť prešla z jedného štandardného programu na niekoľko užívateľských programov, pričom báza spotrebiteľského koša sa nezmenila. „Bolo veľkou alfou a omegou akým spôsobom Štatistický úrad vyhodnotí zvýšenie paušálov, keďže do programov boli zahrnuté aj voľné minúty,“ skonštatoval v pondelok analytik Slovenskej sporiteľne Juraj Kotian. Rast telekomunikačných služieb o 13,4 % však podľa neho vyvoláva otázku, či správne vypočítal rast ceny služieb Štatistický úrad alebo Protimonopolný úrad, ktorý na takéto zvýšenie cien nereagoval.