ČLÁNOK




Šanca SR získať investíciu Peugeota je podľa Nemcsicsa vysoká
9. januára 2003

Šanca Slovenska získať plánovanú investíciu francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën v stredoeurópskom regióne je veľmi vysoká, keďže sa SR dostala do užšieho výberu. Ako ďalej uviedol po rokovaní vlády minister hospodárstva SR Robert Nemcsics, vážnym konkurentom Slovenska je Poľsko. Vládny kabinet v stredu schválil návrh Zmluvy o investičnej spolupráci medzi SR, mestom Trnava a francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën. Nemcsics odmietol špecifikovať obsah návrhu zmluvy, keďže materiál je vyhradený. Ministri ďalej súhlasili aj s návrhom predpokladaných podporných opatrení na podporu významnej investície do automobilového priemyslu a s návrhom financovania druhej etapy prípravy a realizácie významnej investície v regióne Trnava – Juh.

Podľa Nemcsicsa Slovensko môže ponúknuť investorovi predovšetkým aktívnu štruktúru subdodávateľov, kvalifikovanú pracovnú silu v relatívne zaujímavej mzdovej hladine a samozrejme infraštruktúru, zabezpečený areál a skúsenosti v automobilovom priemysle. Slovenská strana sa podľa ministra snažila v rokovaniach s francúzskou automobilkou o to, aby investor špecifikoval podmienky, ktoré sú z hľadiska ostatných ponúk okolitých krajín konkurencieschopné. „Vláda urobila všetko preto, aby sme získali túto investíciu,“ povedal Nemcsics. Pozemky v lokalite ponúkanej francúzskej spoločnosti ešte nie sú všetky vyvlastnené. „Zaviazali sme sa, že vytvoríme všetky podmienky na vyvlastnenie pozemkov a areál scelíme. Kým sa však investor nerozhodne pre túto lokalitu, nie je dôvod, aby sme vyvlastnili úplne všetky pozemky,“ dodal Nemcsics.

PSA Peugeot Citroën, druhá najväčšia európska automobilka, plánuje v strednej Európe vybudovať nový výrobný závod približne za 700 mil. eur. Nový závod by mal byť schopný vyrobiť až 300 tis. vozidiel ročne, čím sa od roku 2006 stane jedným z najväčších, ktoré Peugeot na svete má. Slovensko navrhlo spoločnosti PSA Peugeot Citroën pôvodne 12 lokalít na vybudovanie plánovaného závodu. Do úvahy pripadá najmä lokalita Trnavy. Konkurentom Slovenska pri výbere lokality by však mohlo byť susedné Poľsko. Lokalitu pre nový závod by mal Peugeot vybrať v januári tohto roka.

Automobilka, ktorá v súčasnosti prevádzkuje v Európe deväť výrobných závodov, chce od roku 2006 predávať 4 mil. vozidiel ročne. V roku 2002 Peugeot plánoval predať 3,25 mil. automobilov. Výdavky spoločnosti na rozvoj a zdokonalenie výrobných prevádzok, ako aj na vývoj nových modelov dosahujú ročne 3 mld. eur. V strednej Európe Peugeot zaznamenal výrazný nárast predaja, keď jeho trhový podiel v regióne vzrástol za posledných päť rokov z 5 na 12 %.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

26. 7. 2024

USD 1,086 0,001
CZK 25,370 0,019
GBP 0,844 0,001
HUF 390,950 2,380
CAD 1,501 0,001

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS