Volkswagen (VW) Slovakia, a.s. Bratislava dosahuje v posledných rokoch najdynamickejší rozvoj v rámci celej skupiny Volkswagen a slovenský podnik sa stáva automobilkou európskeho formátu. Od svojho založenia preinvestoval tento podnik na Slovensku 339 mil. DEM. V súčasnosti zamestnáva 6 954 pracovníkov. Objem exportu spoločnosti dosiahol v minulom roku 68 mld. Sk a k zahraničnoobchodnej bilancii Slovenska prispela spoločnosť kladným absolútnym saldom vo výške 12 mld. Sk. Na tlačovej besede k výsledkom hodnotenie podnikov Trend Top 200 to povedal člen predstavenstva spoločnosti VW Slovakia Jozef Uhrík.
Dodal, že v tomto roku plánuje spoločnosť vyrobiť 177 tisíc automobilov, 353 tisíc prevodoviek a 7,4 milióna komponentov. Plánovaný obrat spoločnosti VW Slovakia na tento rok predstavuje 84 mld. Sk. J. Uhrík potvrdil snahu spoločnosti VW pokračovať v úspešnej expanzii na Slovensku a v snahe spolupracovať so slovenskými dodávateľmi. Podčiarkol význam industriálnych parkov, ktoré sa u nás začínajú budovať. Podľa neho sa v nich sústreďujú významné spoločnosti, ktoré sú schopné stať sa dodávateľmi bratislavskej automobilky. Podmienkou je schopnosť týchto firiem pružne reagovať na potreby odberateľa a dodávať komponenty priamo na výrobnú linku. Príkladom takejto spoločnosti je podľa J. Uhríka nedávno založený podnik Johnson Controls pri Martine, ktorý bude dodávať autopoťahy pre martinský závod VW Slovakia.
Potenciálnym dodávateľom pre VW je podľa Jozefíny Polákovej z tlačového odboru VSŽ, a.s. Košice aj spomínaná východoslovenská spoločnosť. Podľa jej slov je VSŽ v súčasnosti stabilnou firmou, ktorá ročne vyrobí 3,5 mil. ton ocele. V budúcnosti v spolupráci so strategickým partnerom by výroba mala narásť na 4 mil. ton. „Žiadna firma v SR nedokázala vstať z mŕtvych v priebehu jedného roka,“ uviedla J. Poláková. Minuloročná strata spoločnosti vo výške 6,1 mld. Sk bola podľa jej slov spôsobená väčšinou opravnými položkami. Za prvý kvartál tohto roku však spoločnosť vytvorila už zisk 1,2 mld. Sk. Spoločnosť však podľa J. Uhríka v súčasnosti nie je schopná dodávať pozinkované plechy v kvalite, ktorú požaduje Volkswagen.