Pre rozvoj elektronického podnikania na Slovensku je nevyhnutné prijatie smerníc EÚ o elektronickom podpise a o elektronickom obchode. Na 6. medzinárodnej konferencii Internet v riadení a obchode firmy to uviedol štátny tajomník ministerstva hospodárstva (MH) SR Peter Brňo. Podľa neho je pravdepodobné, že vzhľadom na tlak podnikateľskej komunity nadobudne zákon o elektronickom podpise účinnosť už 1. januára 2001.
Zákon o elektronickom obchode sa podujalo MH SR vypracovať na základe svojho uznesenia ešte v máji minulého roka. Obe právne normy sú zahrnuté v kapitole Telekomunikácie a informačné technológie v prístupových rokovaniach do únie a sú preto nevyhnutnou požiadavkou pre naše prijatie do EÚ.
Podľa obchodného riaditeľa spoločnosti Ma-Rek s.r.o. Mareka Farkaša by mal byť budúci rok prelomový z hľadiska výdavkov na internetový marketing. „Viaceré spoločnosti, ktoré doteraz len uvažovali o takejto forme zviditeľňovania, by mali v budúcom roku výraznejšie investovať do internetu a internetovej reklamy,“ dodal.
Podľa skúseností marketingového riaditeľa spoločnosti Mega&Loman Petra Sedláka je pre efektívny internetový marketing dôležitá dlhodobá a aktualizovaná prezentácia. Napríklad životnosť reklamných prúžkov (bannerov) je podľa jeho skúseností približne jeden, maximálne dva týždne. Zvyšuje sa aj počet domácností pripojených na internet, stále však až 51 % pripojení realizujú ľudia zo svojich pracovísk.
Podľa Beáty Veverovej zo spoločnosti Webner s.r.o. má e-marketing spoločný cieľ s klasickým marketingom – dosahovanie profitu. Avšak úspešná prezentácia na internete vyžaduje predovšetkým rýchlejšie a presnejšie reakcie na podnety zákazníkov a trhu.