ČLÁNOK




Prepravné tarify Železníc SR (ŽSR) pre VSŽ, a.s., Košice neboli znižované,
30. októbra 1997

Medzi dcérskou spoločnosťou VSŽ Export – Import a firmou Trade Trans Rail bola uzavretá rámcová zasieľateľská zmluva, ktorá je každý rok aktualizovaná a prílohovo obnovovaná. Zástupcovia spoločnosti Trade Trans Rail podpísali so ŽSR zmluvu podľa pravidiel obchodnej politiky ŽSR na rok 1997 so zľavami na úrovni prepravovaných nákladov. Spoločnosť Trade Trans Rail nebola a nie je zvýhodňovaná poskytovaním nadštandardných zliav alebo výnimočných cien. V tomto roku napríklad firma Trade Trans Rail zaplatila za prepravu troch miliónov ton rudy na trase Čierna nad Tisou – Čadca rovnakú cenu ako iný prepravca, ktorý na tej istej trase prepravoval stotisíc ton tej istej suroviny. Pre agentúru SITA to dnes uviedol hovorca VSŽ Jozef Marko na margo obvinení VSŽ, že sa podieľala na tunelovaní ŽSR. „Útoky na VSŽ sú smerované hlavne cez tvrdenie, že VSŽ Košice mali na ŽSR nadštandardné zľavy na prepravnom, pričom tak ušetrili stámilióny korún, ktoré železniciam chýbajú, “ pokračuje J. Marko. Spoločnosť Trade Trans Rail, ktorá je v súčastnosti s približne 30-percentným podielom prepravy cez ŽSR najväčším prepravcom na Slovensku, má podľa Marka záujem o serióznu spoluprácu so ŽSR. Dôkazom toho sú posledné rokovania predstaviteľov oboch subjektov, ktoré sa uskutočnili koncom septembra a v októbri tohto roka. Na základe vzájomnej dohody a po zvážení kritickej situácie v ŽSR predstavitelia Trade Trans Rail pristúpili na optimalizáciu cien na obdobie posledných troch mesiacov roka 1997 tak, že pre ŽSR znamenajú nové ceny prínos 20 mil Sk. Obidve strany sa ďalej dohodli na tom, že Trade Trans Rail investuje do technologicého zariadenia prekládky v Čiernej nad Tisou 5 mil. Sk. Nezanedbateľný nebude podľa hovorcu VSŽ ani ďalší prinos činnosti firmy Trade Trans Rail pre ŽSR. Na prelome rokov 1997 a 1998 plánuje presunúť prepravu približne jedného milióna ton tovaru cez Čiernu nad Tisou. Tento tovar dosiaľ prostredníctvom ŽSR nešiel. „Napriek ústretovému prístupu výhradného prepravcu surovín a materiálov do a z VSŽ predstavitelia ŽSR pokračujú v prezentovaní problémov na železnici spôsobom, ktorý vyvoláva v médiách i na verejnosti proti VSŽ negatívne reakcie. Nie je únosné, aby vedenie ŽSR riešilo ekonomické problémy podniku zmenami dlhodobých zmluvných vzťahov s pokračujúcim dopadom hlavne na veľké podniky. Za takýchto podmienok vo VSŽ uvažujeme o znížení prepravovaných objemov cez ŽSR. Je nepochopiteľné, že v situácii keď poľské, maďarské a chorvátske železnice sú pripravené ponúknuť stabilným a veľkým obchodným partnerom výhodné zľavy, vedenie ŽSR ide opačnou cestou a chce im prepravné tarify zvyšovať. Vo VSŽ sme presvedčení, že zodpovední manažéri ŽSR by mali namiesto organizovania tlačových konferencií venovať riešeniu problémov slovenských železníc,“ uzavrel stanovisko J. Marko


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

24. 9. 2020

USD 1,165 0,005
CZK 27,015 0,050
GBP 0,912 0,007
HUF 364,450 0,560
CAD 1,560 0,001

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS