Podľa najnovšieho prieskumu verejnej mienky, ktorý uskutočnila Európska komisia je zrejmé, že čoraz viac obyvateľov členských štátov E-12 verí, že euro im prinesie viac výhod ako nevýhod. Ostatný „eurobarometer“ EK, na ktorom sa v rámci telefonickej ankety zúčastnilo 6 531 respondentov v dvanástich krajinách eurozóny potvrdil, že 47% opýtaných spája s eurom určité osobné výhody a 41% sa viac prikláňa k nevýhodám.
Je to vôbec po prvý raz od existencie eurobarometra (marec 2000), čo sa takzvaní negatívni respondenti dostali do minority.
Získané dáta však na druhej strane potvrdzujú, že sa dosiahol iba veľmi malý pokrok pri vnímaní faktu zavedenia eurobankoviek a euromincí, ku ktorému dôjde 1.1. 2002. Hoci EK konštatovala, že základné informácie sa priebežne dostávajú do všetkých krajín E-12 a národné informačné kampane majú zreteľný vplyv, i tak ešte treba vynaložiť veľa úsilia, najmä v oblasti informovanosti a vytvárania dôvery k euru v 306-miliónovej populácii, ktorá už od budúceho januára začne v každodennom živote platiť novými mincami a bankovkami.
Eurobarometer demonštroval, že 91% ľudí považuje euro za užitočné najmä pri cestovaní, 87% ho preferuje z dôvodu ľahšieho nakupovania vo všetkých krajinách eurozóny, 78% v ňom vidí veľmi dôležitý nástroj porovnávania cien v jednotlivých štátoch E-12.
Sedem z desiatich opýtaných verí, že euro bude elimitovať vysoké poplatky pri výmene jednotlivých mien.
59% respondovaných vyjadrilo presvedčenie, že euro prispeje k cenovej stabilite a 56% tvrdí, že povedie k ekonomickému rastu, no iba 29% opýtaných si myslí, že spoločná mena pomôže pri vytváraní nových pracovných príležitostí.
61% respondentov uviedlo presný dátum zavedenia nových bankoviek a mincí – teda 1.1. 2002.
Pozitívne je, že nemecká Bundesbanka vyčlenila zdroje na informačnú kampaň v ruštine, turečtine, poľštine i v ďalších jazykoch, čím chce osloviť zhruba 400 miliónov ľudí v ešte širšom spektre európskych krajín.