Nemecko vytlačilo Veľkú Britániu z prvého miesta v rebríčku e-commerce v Európe. V Nemecku sa v súčasnosti nachádza 56 zo 150 najúspešnejších internetových spoločností, z nich polovica je zisková. Vyplýva to zo štúdie PricewaterhouseCoopers (PWC), ktorá bola zverejnená v denníku Financial Times.
Od januára tohto roka získalo Nemecko 5,3 mld. EUR, čo je 34 % zo všetkých prostriedkov vytvorených v e-business sektore. Veľká Británia je v tejto štatistike ďaleko za ním, keď jej prislúcha iba 35 internetových firiem a len približne štvrtina z nich vykazuje zisk. Štúdia upozorňuje, že aj napriek určitému zlepšeniu, dvadsiatim najzraniteľnejším firmám hrozí minutie peňažných prostriedkov v priebehu jedného roka, potom budú potrebovať dodatočný cash. Podľa štúdie sú celkovo v ohrození firmy s trhovou kapitalizáciou 38 mld. USD, čo reprezentuje 10 % celého európskeho trhu.
Najviac zraniteľnými firmami sú business-to-customer (B2C) firmy, u ktorých je doba „spálenia“ peňažných prostriedkov dlhá 15 mesiacov, kým pri business-to-business (B2B) je to 23 mesiacov. Ďalším ukazovateľom, ktorý poukazuje na vyššiu úspešnosť B2B v porovnaní s B2C, je zhodnocovanie ich akcií. Kým portfólio zložené z B2B akcií sa zhodnotilo od začiatku roka o 25 %, portfólio B2C spadlo o 14 %.
Kevin Ellis, partner PWC, dodal že internetové firmy sú si vedomé, že „medové týždne“ e-business firiem už skončili. Podľa neho sa dá očakávať začiatok uvedomelej snahy firiem o konsolidáciu pozícií a znovuzískanie dôvery trhu. Ukazuje sa tiež na skutočnosť, že európska e-business komunita sa už spamätáva z finančnej krízy, ktorú prežívala začiatkom tohto roka, uzatvára štúdia.