ČLÁNOK


,

Mercedes M-luxusné géčko
21. februára 2005

Druhá generácia Mercedesu-Benz triedy M sa už na jar dostane k zákazníkom v USA a v lete dorazí do Európy.

Majestátny dizajn nového modelu má podstatne dynamickejší strih, než jeho striedmy predchodca. Že nejde len o facelift prezrádzajú aj vonkajšie rozmery. Karoséria je o pätnásť centimetrov dlhšia (teraz 4 780 mm) a o sedem centimetrov širšia. Naopak, výška je mierne redukovaná. Na rázvore náprav pribudlo nezanedbateľných desať centimetrov. To znamená viac miesta pre posádku. Napríklad, vzdialenosť 880 mm medzi prednými a zadnými sedadlami je o 15 mm väčšia ako u predchádzajúceho modelu, čím sa trieda M nebezpečne priblížila štandardom limuzín luxusnej triedy.

Zadné sedadlá sú delené v pomere 63:37. V príplatkovej výbave sa dajú objednať aj odnímateľné sedáky. Po ich demontáži vznikne v zadnej časti vozidla rovný nákladový priestor s dĺžkou 2,1 m. Maximálny objem batožinového priestoru tak dosahuje 2 050 litrov, čo je o 30 viac..

Trojlístok pod kapotou

V prvom roku výroby sa trieda E predstaví s tromi úplne novými motormi. Ich výkon a krútiaci moment vzrástol priemerne o 38 percent. Vďaka špičkovej technológii pohonu a vynikajúcej aerodynamike s hodnotou Cx 0,34 sa však paradoxne podarilo znížiť spotrebu paliva až o desať percent. Debut pod prednou kapotou má nový šesťvalcový turbodiesel pre model ML 320 CDI (165 kW) vybavený treťou generáciou priameho vstrekovania paliva common-rail. Z jeho výhod bude ťažiť aj o málo slabšia verzia ML 280 CDI (140 kW), ktorá sa môže pochváliť priemernou spotrebou len 9,4 litra na 100 km.

Tretím šesťvalcovým esom triedy M bude benzínový motor určený pre verziu ML 350 s výkonom 200 kW. Ponuku agregátov uzatvára osvedčený päťlitrový osemvalec s výkonom 225 kW. Veľký technologický pokrok dokladuje sedemrýchlostná automatická prevodovka 7G-TRONIC, ktorá bude dodávaná sériovo pre všetky modely ML. Jej inteligentné radenie umožnilo využiť optimálne výkon motora a zároveň zredukovať počet zastávok na čerpacích staniciach. Vyhovovať by mala aj športovo založeným vodičom, keďže ju možno ovládať manuálne s použitím ovládača Direct Select.

So srdcom off-roadu

S novou triedou M debutuje aj druhá generácia pohonu všetkých kolies a trakčný systému 4ETS spolu s novými funkciami, ako je asistencia pri zjazde, systém Start-off Assist a off-road ABS. V teréne by sa mal Mercedes M cítiť ako ryba vo vode. Do vienka totiž dostal príplatkový balík off-road výbavy, ktorý vozidlu umožňuje zvládnuť aj tie najnáročnejšie trasy. Obsahuje prvky dostupné doteraz len v čistokrvných terénnych vozidlách. Spomeňme dvojrýchlostnú skriňu medzinápravového diferenciálu s manuálnou alebo automatickou uzávierkou, či uzávierku zadnej nápravy. Modifikovaná verzia vzduchového pruženia AIRMATIC je tiež upravená špeciálne pre podmienky jazdy v teréne. Umožňuje zvýšiť svetlú výšku vozidla o 110 mm na fantastických 291 mm a dosiahnuť maximálnu výšku brodenia 600 mm!

Vzduchové pruženie tiež výrazne zvyšuje komfort jazdy, čo je dôvod, prečo Mercedes-Benz ponúka túto technológiu v príplatkovej výbave aj v úprave na jazdu po bežnej vozovke. Systém AIRMATIC sa štandardne dodáva s adaptívnym tlmiacim systémom (ADS), ktorý prispôsobuje charakteristiku tlmičov aktuálnej situácii. Nezávislé zavesenie predných kolies na dvojitých priečnych ramenách prispieva k zníženiu hluku. Na zadnej náprave sú použité štvorprvkové závesy.

Vyšší komfort a viac bezpečnosti

Nová trieda M udáva nový trend aj v oblasti bezpečnosti. V prípade nárazu znižujú riziko poranenia krčnej chrbtice nové hlavové opierky NECK-PRO. Po prvýkrát sa v tejto triede automobilov objavuje preventívny systém ochrany cestujúcich Pre Safe. Pri aktivácii brzdového asistentu či ESP pritiahne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, upraví nastavenie sedáku a operadla do priaznivejšej polohy a zatvorí strešné okno v prípade ak hrozí prevrátenie. Bixenónové svetlomety so systémom Active Light a funkcia svietenia do zákrut zvyšujú bezpečnosť jazdy za tmy.

Posádku budú rozmaznávať špičkové asistenčné systémy, používané doteraz len v limuzínach vyšších tried. Súčasťou príplatkovej výbavy je napríklad nová viaczónová automatická klimatizácia Thermotronic, parkovací asistent Parktronic a navigačný systém Comand APS s DVD, ktoré obsahuje podrobnú digitálnu mapu celej Európy.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

23. 4. 2024

USD 1,067 0,004
CZK 25,256 0,019
GBP 0,861 0,003
HUF 393,630 0,270
CAD 1,462 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS