ČLÁNOK




MDPT zverejnilo dve predbežné oznámenia na projekty PPP
8. októbra 2007

MDPT zverejnilo dve predbežné oznámenia na projekty PPP



Príprava súťaží na výber koncesionára cez PPP sa týka zatiaľ piatich úsekov na diaľnici D1 a troch úsekov na rýchlostnej ceste R1


 


Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) zverejnilo v európskom vestníku verejného obstarávania dve predbežné oznámenia na výber koncesionára pre vybrané úseky diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Predmetom koncesie na diaľnici D1 má byť projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka a údržba na piatich úsekoch Dubná Skala – Turany, Turany – Hubová, Hubová – Ivachnová, Jánovce – Jablonov a Fričovce – Svinia na území žilinského a prešovského kraja. Súčasťou zákazky na uvedenej diaľnici bude aj stavba tunelov a mostných objektov. V prípade R1 pôjde o tri úseky Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce v nitrianskom kraji. Ich plánovaná výstavba takisto zahŕňa mostné objekty.


Ministerstvo dopravy ako obstarávateľ oboch zákaziek, ktoré by sa nemali rozdeliť na jednotlivé časti, zatiaľ v predbežnom oznámení neuviedlo dĺžku ani predpokladané stavebné náklady na realizáciu uvedených úsekov D1 a R1. Predbežné oznámenia odoslalo na zverejnenie 28. septembra tohto roku s tým, že dnes by mali byť vyhlásené samotné súťaže.


Minister dopravy Ľubomír Vážny pred odoslaním predbežných oznámení o príprave zákaziek na dva z troch plánovaných balíkov projektov PPP informoval, že odhadovaná nadobúdacia cena uvedených úsekov D1 predstavuje okolo 2,2 mld. eur a cena koncesie úsekov R1 by mala dosahovať 500 mil. eur. Tretí plánovaný balík sa týka úsekov D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Višňové, Višňové – Dubná Skala v predpokladanej hodnote 1,2 mld. eur. Ten by mal byť realizovaný s polročným odstupom za prvými dvoma balíkmi.


Vyhlásenie súťaží na výber koncesionára na D1 a R1, ako aj ich rozsah a realizácia, závisí od stanoviska ministerstva financií k vplyvu diaľničných projektov PPP na štátny dlh a splnenie kritérií na plánované zavedenia eura od roku 2009. Ministerstvo financií malo na základe vládneho uznesenia o príprave projektov PPP na diaľniciach zaujať stanovisko pôvodne do 12. septembra tohto roku. Pre náročnosť analýzy však viackrát požiadalo o predĺženie termínu s tým, že najnovšie by malo byť známe do najbližšieho zasadnutia vlády v tomto týždni.


Plánované tri balíky projektov PPP počítajú s výstavbou a prevádzkou úsekov D1 a R1 v celkovej dĺžke 151 kilometrov. Predbežné stavebné náklady na tieto úseky sa pritom odhadujú na 105,7 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Podľa štúdie realizovateľnosti projektov PPP, ktorú vypracoval poradca Národnej diaľničnej spoločnosti – firma Mott MacDonald, náklady na stavebné práce by sa mali zvýšiť vplyvom inflácie o zhruba 8 až 10 % ročne. Rozpracovaná dokumentácia pre pripravované koncesné cesty, obstaraná do a po vzniku NDS, dosahuje celkovú hodnotu 1,947 mld. Sk a výkup pozemkov pod koncesné cesty do vlastníctva NDS 2,2 mld. Sk.



 


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

13. 11. 2024

USD 1,063 0,001
CZK 25,295 0,095
GBP 0,834 0,006
HUF 408,700 2,000
CAD 1,484 0,004

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS