ČLÁNOK




Jedným zo základných pilierov stratégie Slovakofarmy je diverzifikácia exportných trhov
11. januára 1998

Jedným zo základných pilierov stratégie Slovakofarmy je diverzifikácia exportných trhov. Spoločnosť plánuje v tomto roku exportovať zhruba 3,5 mld. Sk, čo je 65 % celkovej produkcie, ktorá by mala dosiahnuť okolo 5,4 mld. Sk. Pre tlačovú agentúru SITA to dnes povedal generálny riaditeľ Slovakofarmy Hlohovec Ondřej Gattnar. Najväčším exportným trhom zostáva podľa neho naďalej Česká republika. Spoločnosť podľa neho zdvojnásobuje od roku 1995 predaj do Ruska, ktorý v roku 1996 dosiahol 187 mil. Sk a v minulom roku 350 mil. Sk. Veľkou dynamikou rastu exportu sa podľa jeho slov vyznačuje Ukrajina a Nemecko. Slovakofarma Hlohovec sa chce podľa O. Gattnara presadiť s hotovými formami v západnej Európe a so substanciami v USA. Na margo navýšenia základného imania v tomto roku sa O. Gattnar vyjadril, že spoločnosť o tomto kroku neuvažuje. „Minuloročnou emisiou globálnych depozitných poukážok (GDR) sme dostali súvahu spoločnosti do veľmi dobrej pozície,“ dodal. Predaj najväčšieho výrobcu liečiv v SR Slovakofarmy, a.s., Hlohovec za deväť mesiacov tohto roka vykázal 3,8 mld. Sk, pričom za rovnaké obdobie minulého roka bol 3,3 mld. Sk. Konsolidovaný predaj do ČR predstavoval za uvedené obdobie 2,1 mld. Sk. Predaj do ČR stúpol o 13,5 %, zatiaľ čo predaj do ostatných krajín sa zvýšil o 57 %. V roku 1996 dosiahla Sovakofarma Hlohovec zisk po zdanení 554 mil. Sk, pričom v roku 1995 to bolo 482 mil. Sk. Predaj spoločnosti v roku 1995 predstavoval 4 mld. Sk a 4,9 mld. v roku 1996.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

17. 5. 2024

USD 1,084 0,002
CZK 24,722 0,013
GBP 0,857 0,002
HUF 387,600 1,420
CAD 1,478 0,003

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS