ČLÁNOK




IBM dodala registračný systém pre holandské letisko
17. apríla 2002

Nový systém „KLM e-check-in“ tlačí palubné lístky, umožňuje pasažierom zvoliť si sedadlo, upraviť údaje o nalietaných míľach a získať účet za elektronicky rezervované letenky tzv. e-tickets. Zvlášť navrhnuté centrá pre elektronické služby sú vybavené integrovanou čítačkou pasov, ktorá umožňuje priame spracovanie pasov a víz cestujúcich smerujúcich do USA alebo Austrálie.

Systém KLM e-check-in podporuje šesť jazykov a bol vyvinutý a inštalovaný v spolupráci so spoločnosťou IBM, ktorá zodpovedá za jeho údržbu. Pasažieri môžu obdržať palubné lístky až pre štyri osoby cestujúce spolu. Môžu sa tiež registrovať až na štyri čiastkové lety. Všetci štyria pasažieri môžu sedieť pri sebe. Spoločnosť KLM inštalovala na letisku Shiphol 10 elektronických centier a plánuje ich počet v budúcnosti rozšíriť. Spoločnosť IBM riešenia navrhla tak, aby centrá e-check-in v iných mestách na svete mohli byť spravované z ústredia v Holandsku, pretože KLM plánuje zaviesť takéto centrá aj na niektorých ďalších letiskách.

Elektronické odbavovacie centrá KLM sú vybavené 15″ panelom LCD s vysokým jasom, za ktorým sa skrýva technológia osobných počítačov IBM ThinkPad, čítačka pasov AIT a tlačiareň Thallus ATB-2. Konfigurácia využíva middleware IBM, ktorý bude v budúcnosti spĺňať normu IATA CUSS pre jednotné samoobslužné odbavenie cestujúcich. Norma umožní viacerým leteckým spoločnostiam ponúkať spoločné odbavovacie služby prostredníctvom jedného samoobslužného terminálu. Spoločnosti tak budú môcť využiť technológiu na dosiahnutie úspor a optimalizáciu využitia priestoru na letiskách.

„Služba zákazníkom je pre letecké spoločnosti dnes prioritou číslo jeden,“ povedal generálny riaditeľ skupiny IBM Global Travel & Transportation. „Nový elektronický registračný systém KLM e-check-in kombinuje technológiu a pohodlie v inovatívnom riešení, ktoré sme boli schopní vyvinúť a nasadiť vo veľmi krátkom čase šiestich mesiacoch od podpísania zmluvy“

Spoločnosť IBM už skôr vyvinula samoobslužné registračné systémy pre viacero veľkých leteckých spoločností na mnohých letiskách. Patria medzi ne Air Canada, Alitalia, British Airways, Singapore Airlines, United Airlines, US Airways a juhokórejské letisko Incheon.

O spoločnosti KLM

KLM Royal Dutch Airlines je najstaršou leteckou spoločnosťou s pravidelnými letmi na svete, ktorá ešte stále funguje pod svojim pôvodným názvom. Pri porovnávaní medzinárodných tržieb na tonokilometer spoločnosť KLM zaujíma šieste miesto z viac ako 250 prepravcov združených v Medzinárodnej asociácii leteckých prepravcov IATA. KLM a jej partneri lietajú do viac ako 400 miest v 78 krajinách na šiestich kontinentoch. Hlavnou činnosťou KLM je osobná preprava a nákladná doprava. Spoločnosť sa etablovala ako jeden z popredných prepravcov na trhu. V účtovnom roku 2002/2001 KLM prepravila viac ako 16,1 milióna pasažierov a 502 000 ton nákladu a poskytla inžinierske služby a údržbu viac ako 35 ďalším leteckým spoločnostiam.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

14. 6. 2024

USD 1,069 0,010
CZK 24,736 0,037
GBP 0,842 0,003
HUF 398,000 1,520
CAD 1,470 0,012

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS