Európska investičná banka (EIB) Slovensko by mala poskytnúť štátu v zastúpení Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) 27 mil. eur na spolufinancovanie nákladov na výstavbu diaľničného úseku D61. Banka tieto prostriedky poskytne vo forme úveru s tým, že ho štát bude čerpať v piatich tranžiach. Každá tranža musí mať minimálnu hodnotu 5 mil. eur. Návrh na uzavretie dohody medzi SR a EIB by v blízkej dobe mala prerokovať vláda.
Tranže bude banka vyplácať v mene, ktorú bude ministerstvo preferovať. Pre výpočet súm, ktoré majú byť vyplatené v iných menách, ako je euro, banka uplatní referenčné výmenné kurzy vypočítané a zverejnené Európskou centrálnou bankou vo Frankfurte.
Celkové náklady na vybudovanie diaľničného úseku v Bratislave, ktorý je v predbežnej prevádzke od 30. augusta minulého roka, predstavovali takmer 147,7 mil. eur, z nich stavebné náklady tvorili približne 110,9 mil. eur. Z programu Phare plynulo na realizáciu výstavby 15 mil. eur, úver Európskej investičnej banky sa kalkuluje vo výške 72 mil. eur. Úsek meria 6,48 kilometra a má byť dopravným uzlom spájajúcim diaľnice SR, Rakúska, Maďarska a Poľska. Investorom a obstarávateľom projektu bola Slovenská správa ciest (SSC), projektovú dokumentáciu pripravil Dopravoprojekt, a.s. Stavebným dozorom sa okrem SSC na výstavbe podieľali spoločnosti Bonifica S.p.A. a Tecnic S.p.A, pričom stavebné práce spolu so subdodávateľmi, akými sú napríklad firmy Elza, a.s., a Nope, a.s., vykonal bratislavský Doprastav, a.s. Budovanie úseku D61 sa začalo v októbri 1999, úplné dokončenie stavby sa očakáva v októbri budúceho roku.
D61 má päť mimoúrovňových križovatiek, ktorých vetvy dosahujú celkovú dĺžku 7 468 metrov, jeho súčasťou sú aj iné cesty s dĺžkou viac ako 8 000 metrov. Diaľničný úsek má dve odpočívadlá a lemujú ho protihlukové steny. Dĺžka oporných múrov úseku prekračuje 366 metrov.