Výberová komisia na dodávateľa stavby mostu Košická v Bratislave sa v pondelok oboznámila so stanoviskom Európskej investičnej banky (EIB). „Stanovisko EIB je dôverné tak, ako i celý proces,“ uviedol v rozhovore pre agentúru SITA predseda výberovej komisie a generálny riaditeľ spoločnosti Metro Vladimír Kovalčík. Ako ďalej dodal, celý proces by mal byť ukončený v priebehu 4 až 8 týždňov. Meno víťaza však výberová komisia zverejní až po schválení záverečného stanoviska EIB.
Kovalčík koncom júla pripustil, že existuje viac zdrojov, ktoré je možné využiť pri výstavbe mosta a výberová komisia bude o nich uvažovať. Jednou z alternatív prvotného financovania výstavby je použitie prostriedkov zo štátneho rozpočtu s tým, že sa budú hľadať nové zdroje. S výstavbou mosta by sa podľa Kovalčíka „v prípade optimistických predpovedí mohlo začať 1. novembra“. Podľa pôvodného výberu malo tender vyhrať konzorcium okolo Doprastavu, Vatech Voest MCE GmbH & Co. Linz, neskôr však výberová komisia nahradila toto konzorcium iným víťazom, a to konzorciom Alpine Mayreder Bau JV so slovenským ZIPP-om.
Podľa Wolfganga Hössla, ktorý je zodpovedný za projekt v rámci združenia Alpine Mayreder Bau JV, investor mostu Košická uprednostnil z dôvodu technickej náročnosti stavby najlepšieho dodávateľa z hľadiska technickej schopnosti dodávky a najlepšej ponuky, a nie najlacnejšieho dodávateľa. Hössl je zároveň presvedčený o tom, že EIB neuvoľní finančné prostriedky, pokiaľ nebude stavbou poverený Doprastav. Cena Doprastavu na úrovni 2,253 mld. Sk je podľa Hössla nerealisticky nízka a v takejto sume sa výstavba mosta nedá v skutočnosti docieliť. Cenová ponuka Alpine Mayreder bola na úrovni 2,795 mld. Sk.
Konzorcium okolo Doprastavu garantuje podľa vlastného vyjadrenia svoju ponukovú cenu, ktorú má podloženú reálnymi nákladmi a v určenom termíne predloží všetky požadované garancie. Pôjde najmä o zábezpeky na splnenie zmluvných záväzkov a bezúročnú zálohovú platbu v požadovaných výškach. Podľa predsedu predstavenstvo Ivan Šesták Doprastavu, spoločnosť zložila bankovú garanciu v objeme zhruba 500 mil. Sk, o ktorú by prišla, keby túto stavbu nerealizovala. Ponúkaná cena Doprastavu 2,253 mld. Sk je podľa Šestáka korektná a dá sa za ňu most Košická postaviť.
Financovanie piateho bratislavského mosta cez Dunaj z polovice pokryje štátny rozpočet, zvyšok nákladov budú kryť pôžičky z EIB. Cena stavby by mala dosiahnuť 3,6 mld. Sk. Stavba mosta súvisí s vybudovaním nových diaľničných úsekov cez Bratislavu, most by mal tiež odbremeniť Starý most, keďže sa čoraz viac zdôrazňuje potreba jeho rekonštrukcie. Piaty bratislavský most má vytvoriť aj rezervu na zvládnutie dopravnej situácie v hlavnom meste SR.